SNABB LEVERANS & FRI FRAKT

Nå ut till fler och öka din försäljning!
Jag vill skapa ett konto

Gå med i en kreativ marknadsplats med tusentals unika besökare! 

Du laddar upp dina produkter.

Skapa ett användarkonto och lägger sedan in produkterna du vill sälja. Efter att vi har granskat dina produkter lägger vi till dem på våra försäljningssidor.

LagerX marknadsför och boostar din försäljning.

LagerX hjälper dig med kundkontakt, marknadsföring och betallösningar så du kan fokusera på produkter och leveranser. 

Du skickar varorna och får betalt av LagerX.

Vi debiterar kunden och du väljer om du vill få pengarna för varje såld vara eller som en månadsutbetalning. 

Kom igång med att sälja online i 3 enkla steg!

Börja nu!

Inga fasta avgifter, betala när du säljer.

  •  Riskfritt
  •          Enkelt

Inga månadsavgifter 

0 KR
i månaden 

Du betalar endast procent på det du säljer, inga fasta avgifter, som säljare står du endast för frakten.

Fördelar att gå med och sälja på LagerX!

  • Enkel uppladdning. Det tar bara några minuter att skapa ett användarkonto, sedan kan du enkelt klistra in bilder och text till dina produkter och börja sälja!

  • Säker betalning. LagerX erbjuder olika betallösningar och du kan välja vilka du vill ska finnas tillgängliga för dina kunder.


  • Ökad varumärkeskännedom. Låt ditt varumärke synas tillsammans med andra etablerade företag och låt fler köpare se vad du har att erbjuda!

  • Mobilanpassad e-handel. Responsiv plattform anpassad till flera olika enheter som ger kunder möjlighet att handla enkelt från dator, mobil eller surfplatta.  

  • Utbetalning efter dina önskemål. Utbetalning sker månadsvis eller när du uppnått dina försäljningsmål, du väljer!

  • Erbjudanden och kampanjer. Vi hanterar färdiga erbjudanden för utvalda produkter med jämna mellanrum. Allt för att optimera dina intäkter. 

Frågor & Svar

Vi ger dig rätt förutsättningar för att sälja på ett enkelt och smidigt sätt!

Vad krävs för att jag ska kunna öppna en butik på LagerX?

LagerX kräver att du har ett svenskregistrerat bolag med giltigt organisationsnummer, F-skatt och momsregistreringsnummer samt att du ska kunna skicka kundorder från Sverige. För att LagerX ska kunna göra utbetalningar till dig krävs även att du har ett företagskonto med antingen bankgiro- eller plusgironummer.

 

Försäljning

Kan jag ha samma produktutbud på LagerX som i min egen webbshop/butik?
Ja, det enda kravet vi ställer är att du inte får sälja produkten billigare i din egen webbshop.

Ska jag skicka mina produkter till LagerX?
Nej. Du ansvarar för ditt eget lager. När du får en order från LagerX sänder du produkten direkt till kunden.

Hur optimerar jag min försäljning?
Attraktivt prissatta produkter kommer att sälja mer, och ju bättre den säljer desto mer kommer produkten premieras och exponeras för kunden på sajten, vilket leder till än mer försäljning.

Hur ser en bra produkttext/bild ut?
För att göra en produkt attraktiv för en kund måste det finnas bra produktbilder och text. Produktbilderna ska vara av hög kvalitet, ska ha vit bakgrund och minst hålla måtten 280x280px men helst runt 1000x1000px. Vattenstämplar får inte förekomma på bilden. Produkttexten ska vara på lokalt språk och ska på ett tydligt och enkelt sätt beskriva produkten och dess egenskaper. Tänk på att kontrollera stavning och grammatik för att ge kunden en så bra upplevelse som möjligt. För att ännu tydligare framhäva produktens unika egenskaper har du möjlighet att fylla i Unique selling point (USP). Tänk på att dessa ska vara korta och tydliga budskap som berättar varför just denna produkt är unik. Säkerställ att ni äger rättighet till bilderna som publiceras.

Jag har ingen webbshop. Kan jag ändå sälja på LagerX?
Ja, oavsett om du har en webbshop eller en fysisk butik eller om du är partihandlare kan du sälja dina produkter på LagerX. Du skall kunna ta emot order och leverera dina produkter till kund inom utsatt tid.

Var hittar jag min försäljningsinformation?
På Mina sidor under fliken ”Säljare” hittar du information om hur många order du har fått samt hur mycket du har sålt för.

Utbetalning

När får jag betalt för mina sålda produkter?
Beroende på hur stor omsättning ditt bolag har via LagerX erhålls betalning mellan 14 och 30 dagar efter att försäljning skett.

Hur får jag betalt?
Utbetalningen sker automatiskt till det giltiga bankgiro- eller postgironummer du har registrerat hos oss. All utbetalning sker i lokal valuta.

Hur fungerar återbetalning till kunden vid supportärende av min sålda produkt?
LagerX hanterar återbetalningarna. Vid återbetalning av order kommer pengarna krediteras din butik om utbetalning redan skett för försäljningen.

Vad kostar det om jag har osålda produkter?
Ingenting. LagerX tar inga avgifter för osålda produkter.

Får jag bokföringsunderlag för min försäljning?
Ja. Underlag för din försäljning samt utbetalningar hittar du på Mina sidor. Här kan du också ändra eller ta bort produkter när du vill. Det är viktigt att du uppdaterar ditt lagersaldo kontinuerligt, ,vi rekommenderar att detta görs dagligen. 

Leverans av sålda varor

Hur får jag min orderinformation?
När en order lagts med någon av dina produkter får du en notifiering via e-post (valbart i Mina sidor). Alla dina obehandlade order syns dessutom i på Mina sidor.

Vad gör jag när jag får en order?
När du får en order loggar du in på MIna sidor. Där ser du vilka av dina order som ännu inte är behandlade. Inne på varje order hittar du information om vad kunden har beställt, vart produkterna ska levereras samt den information du behöver för att kunna leverera ordern. Packa produkten tillsammans med följesedel, som du enkelt kan skriva ut för varje order, och skicka produkten till kunden. 

Hur fungerar frakten?
Du väljer själv vilken speditör du vill skicka med, exempelvis Posten, Schenker, DHL och Bring. Det är ditt ansvar att leveransen kommer fram till kunden ordentligt. Vi rekommenderar därför dig att skicka spårbart. En bra och billig variant på detta är Postens ”Skicka lätt”. Observera att Bussgods inte accepteras på grund av för få utlämningsställen.

Hur lång tid har jag på mig att skicka produkter?
24 timmar efter att du erhållit ordern från LagerX(beroende på överenskommen leveranstid).

Vad händer om jag är sen med min leverans?
Du ansvarar för att skicka din order till kund inom 24 timmar. Är du sen med din leverans ska du genast meddela LagerX, info@lagerx.se, samt kontakta kunden. Levereras produkten inte inom den utsatta tiden har kunden rätt att häva köpet. Eventuella extrakostnader belastar dig i dessa fall.

Vad händer om jag inte kan leverera?
Kontakta genast kundserviceavdelningen på LagerX på: info@lagerx.se , och kontakta kunden så snart som möjligt.

Kan LagerX ta bort mina produkter?

Ja, om produkterna strider om några av våra bestämmelser om vilka produkter som får säljas på LagerX, eller på annat sätt strider mot våra villkor. För mer information om detta, var god se våra Allmänna villkor. 

Allmänt

Vad händer om en kund vill reklamera sin vara?

Om kunden vill reklamera en produkt kontaktar han/hon er. Sedan ansvarar ni själva för att välja om produkten skall returneras för granskning/reparation eller bytas ut direkt. Ni ansvarar för och bekostar att defekta och felaktiga varor ersätts med korrekta och fungerande varor. Vid reklamationer följer man riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

Vad händer om en kund ångrar sitt köp?
I enlighet med Distanshandelslagen har kunden alltid 14 dagars ångerrätt efter att produkten mottagits. Vill kunden använda sig av ångerrätten och returnera en produkt skall kunden kontakta er. Produkten måste vara i nyskick för att få returneras och beroende på avtal så står kunden själv för returavgiften, alternativt tas ingen returavgift ut. Du kan skicka med en fraktsedel med din returadress när du skickar varor till kund.

Vad gör jag när jag får en retur?
Du kontaktar LagerX och meddelar att den returnerade varan kommit fram. Handlar det om ett ångrat köp bör du kontrollera att produkten är returnerad i gott skick. Handlar det om en reklamerad produkt bör du kontrollera att reklamationsorsaken stämmer och sedan skicka ut ersättningsvara till kunden, alternativt krediteras kunden av LagerX för köpet genom att ni meddelar oss. OBS! Uppdatera ditt lagersaldo efter en retur

 



Har du fler frågor till oss är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst!
Vi hjälper gärna till.

Kontakta Oss

Börja sälja med oss!

Nå ut till fler  redan idag och öka din försäljning!

Öppna din egen webshop